A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Only variable references should be returned by reference

Filename: core/Common.php

Line Number: 272

Buikspieren deel 1 Tips4Students.nl • Buikspieren deel 1
           

Buikspieren deel 1

Tips4Students.nl gaat vanaf heden updates posten over sport. Sporten is erg belangrijk als je hard moet studeren. Op deze manier kun je ontspannen en heb je een moment om je gedachten even van het studeren af te houden. Tips4Students.nl zal tips geven voor verschillende spiergroepen te beginnend bij de buikspieren. 

Er zijn drie niveau’s voor het trainen van je buikspieren. In dit eerste deel beginnen we met het trainen van buikspieren voor beginners. 
 

De crunch

De crunch is een buikspieroefening die iedereen wel kent. Het is de basisoefening om mee te beginnen.  Met de crunch train je je bovenste buikspieren. Je kunt zelf bepalen hoeveel crunches je doet tijdens je sets, maar 30 keer per set is toch wel een minimum. Doe minimaal 3 sets per dag, het liefst achter elkaar met tussen door elke set 1 minuut rust. 

De crunch wordt als volgt goed uitgevoerd:
 











1. Ga in de houding liggen als afbeelding 1.
2. Beweeg je bovenlichaam 20 cm omhoog met kin schuin naar boven
3. Laat jezelf weer terug zakken in de houding van afbeelding 1
  

Bicycles

Bicycles is een buikspieroefening waar al meer inspanning voor nodig is als de crunch. Met bicycles train je al je buikspieren (bovenste, middel, onder en schuine buikspieren). Ook voor deze oefening is een minimum van 30 keer per kant vereist. Dat betekent dat je dus 30 keer links en 30 keer rechts deze oefening kan uitvoeren voor resultaat. 

Bicycles wordt als volgt goed uitgevoerd:
 










1. Begin in de houding als de crunch, maar beweeg je lichaam eerst naar je rechterknie terwijl je deze naar je toe haalt.
2. Strek daarna je rechterbeen en beweeg je lichaam naar je linkerknie terwijl je je linkerbeen naar jezelf toe haalt.
3. Ga nu wederom naar je rechterknie. Dit zijn de zogenaamde bicycles. Het lijkt op een soort van liggend fietsen.
  

Heel touches

Heel touches is een buikspieroefening voor de bovenste buikspieren en schuine buikspieren. Deze oefening is uiterst geschikt voor beginners, omdat het een oefening is die je gemakkelijk uit kunt voeren. 


Heel touches wordt als volgt goed uitgevoerd:
 
 
1. Ga in de houding liggen zoals in afbeelding 1 aangeven.
2. Beweeg je lichaam naar je linkerhiel. Hou je rug op de grond.
3. Beweeg je lichaam nu naar je rechterhiel. 

Zoals je ziet op de afbeeldingen probeer je tijdens deze oefening je hielen aan te raken, vandaar de naam heel touches.
In deel 2 gaan we verder met oefeningen die een slag zwaarder zijn.

Trainze!
 
 
 
 
link

Recente posts